Skip to main content

Urheiluhieronta rentouttaa ja ehkäisee vammoja

Usein kysytään, mitä eroa on urheiluhieronnalla ja klassisella hieronnalla. Klassisen hieronnan perusteena käytetään sivelykäsittelyä, kun taas urheiluhieronnassa sivelyn lisäksi käytetään muitakin tekniikoita. Olen sekä klassinen hieroja että urheiluhieroja, joten käytän eri menetelmiä asiakkaan tarpeen mukaan.

Urheiluhieronta

Urheiluhieronta palauttaa tuki- ja liikuntaelimistöä kovasta harjoittelusta ja ehkäisee urheiluvammoja. Hieronta rentouttaa jännittyneitä lihaksia, myös niska-hartiaseudun lihaksia, ja siksi urheiluhierontaan voi tulla kuka tahansa, joka kaipaa rentoutusta kiireisen arjen keskellä. Urheiluhierontaan erikoistuneena osaan ottaa huomioon urheilijan kisa- ja/tai harjoituskauden vaatimukset ja kehon tarpeet.

Sinun eri tarvitse olla urheilija, tullaksesi käsittelyyn. Urheiluhieronta lievittää stressiä ja rentouttaa, jotkut kokevat saavansa siitä apua myös nukahtamiseen.

Lihaskalvohieronta eli faskiakäsittely

Faskialla tarkoitetaan kehon sidekudosverkostoa kuten lihasten ja sisäelinten peitinkalvoja, jänteitä ja nivelsiteitä. Kun faskiakalvot kiristävät ja ovat jatkuvasti jännitystilassa, kireystila aiheuttaa kipua ja särkyä. Faskiakäsittelyssä pyrin poistamaan leposärkyä ja kuormituksessa esiintyvää kipua, leikkauksen jälkeisiä kiinnikkeitä, edistämään sidekudoksen paranemista ja/tai lihastasapainon normalisoitumista.

Kinesioteippaus ja urheiluteippaus

Kinesioteippauksen tarkoituksena on vähentää kipua ja lihaskireyttä sekä lisätä liikkuvuutta ja lihasten aktiviteettia, kun taas urheiluteippausta käytetään vammojen ennaltaehkäisyyn ja hoitoon.

Tukisukat ja muut kuntoutuksen tuotteet

Meiltä saat myös lääkinnälliset hoitosukat tai kompressiosukat, diabetessukat.

Lääkinnällisiä hoitosukkia käytetään yleensä parantamaan alaraajojen laskimoveren paluuvirtausta, ehkäisemään raajaturvotusta sekä vähentämään turvotusta ja edistämään virtausta imuteissä.

Tukisukat tai kevyet tukisukat (lentosukat) on tarkoitettu perusterveille jaloille turvotuksen ja väsymyksen vähentämiseen, lievien laskimovaivojen vähentämiseen tai estämiseen. Kevyitä tukisukkia suositellaan käytettäväksi esimerkiksi yli kuuden tunnin lennolla, jos jalkasi ovat alttiit laskimotukoksille.

Urheiluhieronnassa sinua palvelee Tanja Virtanen

Olen koulutukseltani jalkaterapeutti, koulutettu hieroja sekä urheiluhieroja. Minulla on pitkä kokemus hierojan ja urheiluhierojan töistä, joita olen tehnyt yrittäjänä jo vuodesta 2012. Jalkaterapeutiksi kouluttauduin työn ohessa ja valmistuin 2020.

Yrittäjä urani aikana olen käynyt useita syventäviä lisäkoulutuksia kehittääkseni ammattitaitoani, mm fasciahieronta, jalkaterapian syventävät koulutukset, erilaiset teippaukset, uusimpana DryNeedling-kuivaneulaus ja paljon muuta.

Palvelen kaiken ikäisiä ja aktiivisesti eri tasoisia asiakkaita lapsista ikäihmisiin niin satunnaisia kuntoilijoita kuin kilpaurheilijoitakin.

045 1450 222
Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.